22- (5/1) Müezzinin dediği gibi der, ancak müezzin;
"Hayye ale’s-Salâh" ve "Hayye ale’l-Felâh" dediğinde;
((
لاَ حَوْلَ وَلاَقُوَّةَ إِلاَّ بِاللهِ.))
"Lâ havle ve lâ kuvvete illâ billah" (Güç ve kuvvet ancak
Allah’ındır), der.[1]
"Şehâdeteyn’den sonra şöyle söyler."[2]
(( وَأَنَا أَشْهَدُ
أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَنَّ مُحَمَّداً
عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، رَضِيتُ بِاللهِ رَباًّ، وَبِمُحَمَّدٍ رَسُولاً،
وَبِالإِسْلاَمِ دِيناً.))
23- (5/2) "Ben de Allah’tan başka hak ilâh
olmadığına, O’nun bir olduğuna ve ortağının bulunmadığına şehâdet ederim. Yine
Muhammed -sallallahu aleyhi ve
sellem-’in Allah’ın kulu ve elçisi olduğuna şehâdet ederim. Rab olarak Allah’ı,
Rasûl olarak Muhammed’i ve din olarak İslam’ı seçtim (râzı oldum)."[3]
24- (5/3) Müezzinin (ezân)
sözlerini tekrarlamayı bitirdikten sonra Nebi -sallallahu aleyhi ve sellem-’e salât (ve
selâm) eder."[4]
(( اَللَّهُمَّ رَبَّ
هَذِهِ الدَّعْوَةِ التَّامَّةِ، وَالصَّلاَةِ القَائِمَةِ، آتِ مُحَمَّداً
الوَسِيلَةَ وَالفَضِيلَةَ، وَابْعَثْهُ مَقَاماً مَحْمُوداً الَّذِي وَعَدْتَهُ
[إِنَّكَ لاَ تُخْلِفُ الْمِيعَادَ].))
25- (5/4) "Bu eksiksiz dâvetin (tevhîd dâvetinin) ve devamlı kılınan namazın Rabbi
olan Allahım! Muhammed’e vesile ve fazileti ihsan eyle. Ve O’nu vâdettiğin
Makam-ı Mahmud’a eriştir. [Şüphesiz
sen, vaadinden asla dönmezsin]."[5]
26- (5/5) Ezan ve kâmet arasında kendisi için duâ eder.
Çünkü ezan ile kâmet arasındaki vakitte duâ reddedilmez.[6]
[1] Buhâri (1/152); Müslim (1/288).
[2] Müslim (1/290).
[3] İbn-i Huzeyme, es-Sahih (1/220).
[4] Müslim (1/288).
[5] Buhâri (1/152);Tırnak içindeki kısım Beyhaki’den (1/410) Abdulaziz b.
Baz,(Tuhfetu’l-Ahyar s.38) bu ziyadenin geldiği isnadın hasen olduğunu söyler. Elbânî rahimehullah bu ziyadenin şâz olduğunu
belirtmiştir. Bkz. el-İrvâ (243)
[6] Tirmizi, Ebu
Dâvud, Ahmed; Bkz. İrvâu’l-Ğalîl (1/262).