Mescid-i Harem’in değerini ancak oranın halkı kaldırır. Onlarda müslümanlardır. Oranın değerini kaldırdılar mı artık yok olurlar. Kendisine “iki cılız bacak sahibi” denilen Habeşli bir adam çıkar ve Kâbe’yi yıkar. Örtüsünü çıkarır. Taşlarını tek tek söker. Bu durum ahir zamanda yeryüzünde tek bir “Allah” diyen kimse dahi kalmadığı zamanda olur. Bu yüzden Kâbe yıkıldıktan sonra tekrar yapanda olmaz. Bütün bunlar sahih hadislerde geçmektedir.
İmam Ahmed, Said b. Sem’an’dan şöyle rivayet etmektedir: “Ben Ebu Hureyre’nin Ebu Katâde’ye Rasulullah (sav)’den şöyle dediğini duydum: “Haceru’l-Esved ile Makam-ı İbrahim arasında bir adama bey’at edilir. Kâbe’nin değerini ancak oranın halkı kaldırır. Eğer bu olursa artık arapların yok olması sorulmaz. Sonra Habeşliler gelir, Kâbe’yi yıkarlar ve o artık daha tekrar yapılmaz.
Kâbe’yi yıkarlar onun içindeki hazineyi de çıkarırlar.”(6)
Abdullah b. Ömer (ra) şöyle demiştir: “Ben Rasulullah (sav)’ı şöyle derken işittim: “Kâbe’yi iki bacağı cılız olan Habeşli birisi yıkar. Örtüsünü çıkarır, taşlarını tek tek söker.”(1)
Yine İmam Ahmed, Buhari ve Müslim, Ebu Hureyre (ra)’den Rasulullah (sav)’ın şöyle dediğini rivayet etmişlerdir: “Kâbe’yi iki bacağı da cılız olan Habeşli birisi yıkar.”(2)
Yine İmam Ahmed ve Buhari İbn Abbas(ra)’ın Rasulullah (sav)’den şöyle dediğini rivayet etmiştir: “Sanki ben iki bacağı birbirine yaklaşık olan siyah Habeşli birinin Kâbe’nin taşlarını tek tek söktüğünü görür gibiyim.”(3)
Yine İmam Ahmed Ebu Hureyre (ra)’den Rasulullah (sav)’ın şöyle dediğini rivayet etmiştir: “Ahir zamanda iki cılız bacaklı Habeşli birisi Kâbe’nin üzerine çıkar ve onu yıkar.”(4)
Eğer şöyle denilirse: Yukarıdaki bu hadisler şu ayetle çelişmektedir: “Bizim Mekke’yi güven içinde kutsal bir yer kıldığımızı görmediler mi?” (Ankebut: 67) Allahu Teâla, fil ordusunu Mekke’ye girmeden önce yok etmiş, onlarda Kâbe’yi yıkmaya imkan bulamamışlardı. Kaldı ki Kâbe o zaman kıble olmamıştı. Peki şu an müslümanların kıblesi iken Habeşli biri onu nasıl yıkar?
Buna şöyle cevap verilir: Bu hadislerde geçen Kâbe’nin yıkılması ahir zamanda kıyamet kopmadan önce yeryüzünde artık “Allah, Allah” diyen hiç kimse kalmadığı bir zamanda olacaktır. Bu yüzden İmam Ahmed’in Said b. Sem’an’dan gelen rivayetinde şöyledir: “Yıkıldıktan sonra artık onu kimse yapmaz.” Oranın halkı Kâbe’nin değerini kaldırmadığı müddetçe Kâbe güvenli ve kutsaldır. Ayrıca ayette bu güvenliğin devamlı olacağına dair bir delil yoktur. Nitekim Kâbe’de bir çok kereler kan dökülmüştür. Bunun en büyüğü de hicri 4. asırda Kıramıta’lar zamanında olmuştur. Onlar tavaf sahasında müslümanları öldürmüş, Haceru’l- Esved’i söküp kendi ülkelerine götürmüşler, ama çok zaman sonra tekrar yerine iade etmişlerdir.
Bütün bunlar âyette geçen Kâbe’nin hürmetine ters bir şey değildir. Çünkü bu olaylar müslüman ve müslüman oldukları söylenenler eliyle olmuştu. Bu da İmam Said b. Sem’an dışında Buharî ve Müslim’in sika ravileridir. Said’de sikadır.” Bak. “Sahih Hadisler” (2/120 Hadis no: 579)
Ahmed’in rivayet ettiği: “Kâbe’nin değerini ancak oranın halkı kaldırır.”hadisine de uygundur ve bu ahir zaman da hiçbir müslüman kalmadığı zaman olur ve Kâbe tekrar yapılmaz.
6 Müsned, (15/35) Ahmed Şakir: “İsnadı sahih” demiştir. İbn Kesir: “İsnadı iyi ve kuvvetlidir” demiştir. Bak: “el-Fiten ve’l-Melâhim” (1/156). Albâni şöyle diyor: “Senedi sahihtir. Ravileri,
1 Müsned, (12/14-15 Hadis No: 7053). Ahmed Şakir: “İsnadı Sahih” demiştir.
2 Müsned, (18/103 Hadis no: 9394) Ahmed Şakir: “İsnadı sahih demiştir.” Buharî, Hac (3/460
Fethu’l-Bâri), Müslim, Fiten (18/35-Nevevî Şerhi)
3 Müsned, (3/315-316 Hadis no: 2010). Buharî, Hac (3/460 Fethu’l-Bâri)
4 Müsned, (15/227 Hadis no: 8080) Ahmed Şakir: “İsnadı sahih” demiştir.